Mide botoksu, cerrahi bir müdahale olmadan endoskopik yöntemle midenin belirli bölgelerine “Botolinum toksin” enjekte edilerek kilo verdirme metodudur.

(Botolinum toksini (kısaca botoks), Clostridium botulinum bakterisinin ve ilgili türlerin oluşturduğu nörotoksik bir proteindir.) Bu metod, mide kaslarının kasılmasına bir sınır getirir.

Getirilen sınırlama sayesinde midenin boşalma süresi gecikir ve hastada tokluk hissi oluşur. 2000’li yıllarda Norveç bilim insanlarının geliştirdiği bu yöntem yıllar içerisinde Amerika’da ve ülkemizde de yaygınlaşmıştır.

Uygulanan botoks miktarı kişiden kişiye değişiklik gösterir. Mide botoksu yöntemiyle belirli bir süre sonra kişilerin mideleri küçülmeye başlar ve kilo kaybı gerçekleşir.

Bu yöntemin yaygın hâle gelmesinin sebebi bir cerrahi müdahale gerektirmeden kısa süre içinde uygulanabilmesidir.

İşlem yapılan hastaların dikkat etmesi gereken en önemli husus ise bu tedavilerde uzmanlaşmış bariatrik diyetisyenin verdiği beslenme listesinin dışına çıkmamak çünkü mide botoksu işlemi kalori kısıtlamasına dayalı kilo verdiren bir işlem olduğundan dolayı kaçamak yapmamak ve verilen diyette belirtildiği üzere düzenli beslenmek gerekiyor.

Unutulmaması gereken başka bir husus ise beslenme kurallarının dışına çıkıldığı takdirde işlem yapılan hastalarda yenilen gıdalarla ilişkili olarak yeme isteğinde artış ve vücutta sıvı tutulumu olabiliyor.

Bu da takipler esnasında kaybedilen kilo oranlarını etkileyebilir. Son olarak mide botoksu işlemi uygun ellerde doğru teknikle yapıldığı takdirde ve sonrasındaki beslenme kurallarına dikkat edilmesi halinde oldukça başarılı ve yüz güldürücü bir tedavi yöntemidir.

Mide Botoksu Kimlere Uygulanır?

Mide botoksu esasen ameliyatsız olarak uygulandığı için herkese uygulanabilecek olan bir yöntemdir.

Mide botoksu, kilo verme zorluğu olanlar veya genetik olarak/diğer sağlık problemleri nedeniyle kilosunu kontrol altına alamayan kişiler için uygulanan bir yöntemdir.

Bu yöntem belirli kriterleri sağlayan kişiler için kullanılabilir. Tedavi işlemi için herhangi bir yaş sınırlaması olmasa da uzmanlar hastaların 18 yaşından büyük olmasını tercih etmektedir.

Mide botoksu uygulanmadan önce hastalara doğal ve sağlıklı yöntemlerle önce diyet listesi ve egzersiz uygulamaları verilir.

Bu listelerle birlikte kilo veremeyen vücut kitle indeksi 25’in üstünde, 35’in altında olan kişilere mide botoksu uygulanır.

İleri derecede obezite hastası olan kişiler için bu metod pek işe yaramaz bu yüzden de tavsiye edilmemektedir.

Ülser, gastrit ve onikiparmak bağırsağı hastalıklarında önce midedeki bu rahatsızlıklar tedavi edilir. Ardından mide botoksu işlemi uygulanabilmektedir.

Mide Botoksu Yan Etkileri Nelerdir?

Bazı doktorlar mide botoksunun az da olsa yan etkilerinin gelişebileceğini düşünmektedir.

Mide botoksu yan etkileri şunlardır: kalp ritim bozuklukları, solunum baskılanması, kalp krizi, nörolojik etkiler ve mide delinmesi.

Ancak tıp literatürüne bakıldığı zaman ağız yolundan endoskopi şeklinde uygulanan mide botoksunun cerrahi kesisiz gerçekleştirilmesi ve sadece mide düz kaslarının çalışmasına etki etmesi nedeniyle herhangi bir yan etkisi olmadığı görülür.

Bu durum bu işlemin yan etkilerinin var olduğunu iddia eden doktorların tezini çürütmektedir.

Mide Botoksu Tehlikeli Midir?

Cerrahi müdahale işlemi olmadığından hasta işlem uygulandıktan sonra rahatlıkla hareket edebilmektedir.

Midenin belirli bölgelerine enjekte edilen “Botolinum toksin” 4-6 ay sonunda vücuttan atılabilmektedir. Bu yüzden mide kaslarının kasılmasını yavaşlatan mide botoksunun herhangi bir tehlikesi bulunmamaktadır.

Mide Botoksu Ameliyatı Kalıcı Hasar Bırakır Mı?

Mide botoksu dünyada ve ülkemizde en sık tercih edilen yöntemlerdendir. Midenin belirli bölgelerine verilen “Botolinum toksin” 4-6 ay içerisinde vücuttan atılabilen bir ilaçtır.

İlaç bünyeden atıldığında mide eski hâline geri dönmektedir. Bu sebeplerle herhangi bir kalıcı hasara yol açmamaktadır.

Mide Botoksunun Etkisi Ne Zaman Başlar?

Mide botoksu işleminden 1-2 gün sonrasındaki süreç adaptasyon sürecidir. Uygulama üzerinden 3 gün geçtiğinde hissedilen açlık hissinde azalma başlar ve iştah kontrolü sağlanmaya başlanır.

Aradan 1 hafta geçtiğinde bu his tamamen azalır. Verilen ilacın vücutta olduğu süre zarfınca bu durum devam eder.

İlaç etkisi bitince uyguladığı diyet programına adapte olduğundan kilo vermeye devam ederek ideal kiloya ulaşabilmektedir.

Mide Botoksu Kimlere Yapılamaz?

Mide botoksu işleminin yapılabilmesi için herhangi bir yaş sınırlaması olmasa da genellikle hastaların 18 yaşından büyük olması istenir.

Bunun yanında; vücut kitle indeksi 35 ve üzerinde olanlara, hamilelere, emzirenlere, genetik hastalığı olanlara ve cerrahi müdahale gerektiren veyahut cerrahi müdahale geçirmiş obezite hastalarına bu işlem uygulanmamaktadır.

Hamilelere ve emzirenlere uygulanmamasının sebebi verilen “Botolinum toksin” ilacının mide duvarındaki damarlarla annenin kanından ya da sütünden bebeğe geçmesidir.

Bebeği de etkileyen bir durum olduğundan uygun kabul edilemez. Ayrıca bu işlem midede bulunan düz kasları etkileyecek şekilde uygulanır, böylece sinir sistemi veya sindirim sistemi olumsuz bir şekilde mide botoksundan etkilenmez.

Ancak kas hastalığı olan ve botoks işlemine karşı alerjisi olan bireylerde bu yöntem olumsuz etkiler gösterebilir. Bu nedenle bu tarz sorunları olan bireylerde mide botoksu işlemi uygulanmaz.

Mide Botoksu ile Kaç Kilo Verilir?

Mide botoksunun ilk hedefi, bozulmuş olan yeme alışkanlığını düzenlemektir. Bunun için işlem yapıldıktan sonra hastaya uygulaması için sıkı bir diyet ve egzersiz listesi oluşturulur.

Zira hasta diyet listesini uygulamazsa ilaç etkisiyle verdiği kiloları ilaç vücudundan atıldığında kısa sürede tekrar geri alacaktır.

Genellikle bu müdahale yapıldıktan sonraki 4-6 ay içerisinde hastaların 10-20 kilo vermeleri hedeflenmektedir.

Verilen kilo miktarı; kişinin yaşına, metabolizma hızına ve yaptığı egzersizlerin sıklığına bağlı olarak da değişiklik gösterebilmektedir.

Mide Botoksunun Kilo Verdirme Garantisi Var Mı?

Mide botoksu da dahil olmak üzere dünya üzerinde gerçekleştirilen tüm kilo verdirme yöntemlerinin hiçbir garantisi yoktur.

Sadece bu yöntemlerden birinin uygulanması ile kilo verileceğine inanmak oldukça yanlış bir düşüncedir.

İstenilen kiloya ulaşmak için yapılan kilo verdirme operasyonundan sonra yeme içme düzenine dikkat edilmelidir. Bunun için doktorlar hastaları diyetisyene yönlendirmekte ve egzersiz listeleri vermektedir.

Bu uygulamaların düzenli bir şekilde gerçekleştirmesiyle kilo verdirme işleminin başarı yüzdesi artış göstermektedir.

Verilen ilacın tokluk hissi oluşturduğu bilinen bir gerçek olmakla birlikte hasta verilen diyet listesine uymadığında ve egzersiz uygulamalarını yapmadığında botoks işlemi başarısız olabilmektedir.

Mide Botoks İşlemi Ne Kadar Sürmektedir?

Mide botoksu endoskopi işlemiyle gerçekleştirilen bir müdahale olduğundan yaklaşık 15-20 dakika içerisinde yapılabilmektedir.

Hastanede yatmayı gerektirmeyen bu uygulamanın ardından hasta sadece 1-2 saatliğine müşahede altında tutulmakta ve eve gönderilmektedir.

Bu sayede hastalar kısa bir süre içinde beslenme alışkanlıklarını düzenleyerek kilo vermeye başlamaktadır.